tiden innan jul


foto: lånat från nostalgi fyn
Kom precis tillbaka från huset efter ett möte med muraren. Pga av allt som hänt så sköt vi fram den biten, men på måndag börjar de. När vi stog där och måttade, utformade höjder om hur den skall se ut så var utgångspunkten att julstrumpehängarna och ljusstakarna skulle få plats (haha). Sen höjden för hur spjället ska sitta, så att kransen kan hänga som den ska. De måste tro att man är alldeles galen! hihi. Den här mysiga tiden inför julen med pynt och mys kommer ju tråkigt nog inte bli för oss i år (lär ta igen med råge nästa år). Det blir nog mer att öppna kartonger - pang bom och där är granen klädd, förhoppningsvis skall jag säga. Vårt datum är satt till den 20 december alt 14 dec, men vi hoppas såklart på inflyttning så fort som möjligt. Just nu är det svårt att se det kan jag säga, men för hoppningsvis går det fortare på slutet. Snart åker piskan fram!

Kommentarer

Anonym sa…
Känner igen dilemmat med att flytt och jul...
Vi flyttade helgen innan jul förra året. Det var inte läge att julpynta flyttlådorna. I år tar jag igen med råge =) Började julpyssla redan för två veckor sedan. Tokig? Ja!
Anonym sa…
Tenker det blir en super julepresang det å få flytte inn i nytt herlig drømmehus jeg!!
Litt blomster og et juletre gjør sikkert susen da. Neste år kan du jo ta det igjen :-)
Hilsener fra Therese
Anonym sa…
Åh, jag minns precis tankarna vi hade när det bara var några veckor kvar till inflytt i nybygget och huset såg ut som om bomben slagit ner. Hur sjutton skulle hantverkarna hinna bli färdiga i tid?
Vårt hus blev 2-3 dagar försenat bara. Det är imponerande att se hur snabbt bygget ändå skrider framåt.
Det ska bli så spännande att se er eldstad! Jag har just tackat ja till en offert på en murad öppen spis med glasinsats som har genomsikt. Dvs spisen står mitt i rummet och man ser elden från två håll. Gissa om jag lääängtar!
PS: Vilken är den ultimata höjden för spjället, ur kranssynpunkt?
;-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se
PS. Beklagar Frasses bortgång. Så sorgligt att han inte fick flytta in i drömhuset.
Anonym sa…
Å va härligt ändå att kunna planera jul i nya huset!! Är så avundsjuk! Själv hinner vi inte flytta in i vårt drömhus till jul, hade varit härligt, och passande, då vår adress blir Betlehem... men nästa jul, då...
är så imponerad av alla underbara bilder du hittar och visar oss, det är alltid så mysigt att komma in här o titta här. Allt gott! Marie
Anonym sa…
Åh, om ett knappt år kan vi också tända en brasa i kaminen och mysa, lääängtar. Härligt för er att kunna flytta in snart.
Anonym sa…
Åååh vad avundsjuk jag bilr på er att ni ska få flytta in snart. Det måste vara en fantastisk känsla att sätta in sina möbler i ett hus som man varit med att bygga. Själv trodde jag att även vi skulle få flytta in i ett nytt hus nu till jul men tyvärr gick inte köpet igenom, jag får glädjas med er istället så får jag spara på mitt till nästa gång det kommer ett hus som passar.

Vilka härliga bilder, det kliar i fingrarna att få börja med julstöket.....
Varma hälsningar
Linda Moberg
dreamhouse sa…
anna: haha.. jag förstår det! det är ju supermysigt och frustrerande när man inte kan.xx

therese: jo du har helt rätt! det är nog den bästa julklappen man kan få! jag hoppas verkligen de hinner klart! kram till dig

b:ååh det låer fantastiskt snyggt! vilken lyx att kunna njuta ifrån flera håll. Ja du, haha, det beror på takhöjden samt höjden på spisen, haha.. galet..;)
Skönt att höra! jag hoppas oxå på ett under när det väl närmar sig! ytskiktet går ju rätt fort ändå.. kram rara

marie: vad söt du är. tack snälla!!
vilken fint namn! ja det passar ju verkligen in, spännande att ni oxå bygger, jobbigt men spännande och kul- allt på samma gång!

annette: ja jag hoppas hoppas att vi hinner! vad kul att ni oxå bygger!

linda: du är alltid så rar! tack söta du. va synd! men då var det inte meningen, något bättre väntar runt hörnet, det är jag säker på!
ja visst e det mysigt!! kramkram
Engsroom sa…
Vilken mysig bild!
du får glädja dig inför pysslet nästa år istället. Vad tråkigt mrd er katt de bl.ir verkligen små vänner de där kära djuren.
Kram Ella

Populära inlägg