bondromantik






Första dagen efter en underbart skön semester, phu. Jag driver mitt egna företag där jag jobbar med flera olika uppdragsgivare, just nu har jag en otrolig spännande grej på gång som ni snart kommer att få ta del av. Så för min del blir det en höst med nya utsikter och utmaningar. Hösten hos lexington är färgad av en lantlig touch. Även fast kollektionen alltid haft inslag av detta så känns presentationen extra 'bondromantisk'. Kan inte bestämma mig om jag gillar de nya bilderna, känns på ett sätt inte som lexington, helt plötsligt känner man inte 'igen sig'. Profilen känns inte lika självklar och naturlig längre. Även fast jag älskar den lantliga stilen...hm. Fnular vidare..bondromantik kanske inte alls är det rätta ordet.. du har rätt diana. Avsaknaden av de blommiga inslagen etc gör det inte vidare 'romantiskt'.. fast romantik behöver oas inte endast vara blommor och rosa. Kanske lite mer franskt lantligt..äh kan inte sätta fingret på det just nu.. Natti

Kommentarer

Cecilia sa…
Så fantastiska bilder - jag delar din smak helt och hållet! Hoppas att jobbhösten blir härlig, själv börjar jag på onsdag.

/Cecilia
Cecilia sa…
Så fantastiska bilder - jag delar din smak helt och hållet! Hoppas att jobbhösten blir härlig, själv börjar jag på onsdag.

/Cecilia
Diana sa…
Oj, jag fick precis motsatta intrycket. Tycker inte alls att det finns något bondromantiskt i kollektionen utan att de är tillbaka i sina gamla gängor igen efter vårens alldeles för blommiga kollektion.

Höstens katalog kunde ha varit fotograferad hemma hos er :)
dreamhouse sa…
diana: fast jag gillar bond-romantiken, det är nog bara stylingen...fast visst är det fint, inte en fråga om saken.. haha.. ja köket påminner väldans mkt, tack rara! xx
Gillar kollektionen även om jag måste hålla med dig, det känns inte riktigt Lexington på nåt vis..

Spännande med projektet! Mia
Hej!
Jag gillar verkligen bilderna men hade inte kunnat gissa på att det var lexington. Fina var de iaf!
Spännande med ditt nya projekt :)
Kram!
Mrs M sa…
Jag instämmer, är också kluven! Tyckte att vårkollektionen kändes mer enhetlig, men huset är fint, tycker jag.. Köksduken gillar jag också, men den känns inte sådär jätteny. Vad fint huset blir med färgen, helt underbart!
Ha en bra vecka!/ Mimmi
Hej vilka vackra bilder du har på bloggen..och dessutom en mysig blogg...

//Linda
jeg er enig - det er ikke så Lexington'sk mere. Der er ligesom gået lidt belgisk decor, Day Home og Tine K i det. Lækre sager, men tingene behøver jo ikke ligne hinanden så meget, vel?
Anonym sa…
Jag tycker det är en jättefin kollektion! :-)
Å din blogg är super!
Anonym sa…
Halloj! Nej det känns inte så mycket Lexington.. De har plåtat det hos Martina Arwidson, Face sthlm, i hennes hem i Hudson. Kanske de ville framhäva hennes hem?! Ha det gott!
MaryBeth sa…
I love those chairs in the first picture. I can't get your blog to translate to English so I just look at your lovely pictures. MB
Mia sa…
Hej igen efter semestern! Håller med känner mig kluven, fint men inte riktigt Lexington, för likt så många andra....fast det är klart jag gillar ju mer när det trillar över åt Ralph Lauren hållet! Kanonfint huset blir i vitt! Hälsningar Mia
Där inne var jag och kikade igår..jag är helt såld på några av kuddarna!
ha en trevlig kväll
/S
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
elisabeth sa…
Aj, aj, aj, jeg likte det faktisk, men enig med; Lexington???
dreamhouse sa…
stylin anna: tack för update! ja huset ser underbart ut och visst det är superfint. xx

Populära inlägg