säsongsbyte


Även fast sommarvärmen håller sig kvar, vilket den gäääärna får göra lite till, så gör sig hösten mer och mer påmind - september. Mörkare kvällar, krispigare luft, och ekarna har t o m börjat släppa löv här. Snart är det dags att skörda alla äpplen, tror det blir till att musta i år. Ska tigga plommon och päron från systers trädgård, mamma tipsade om inlagda ingefärspäron..like. I helgen får nog mina numera trötta hortensior vid entrén ge plats åt något höstigare. Martha Stewart ger tips som ovan. Hoppas ni har en skön vecka. xx

Kommentarer

bikim sa…
Hope everything is going super and that you're feelling a lot better by now. i also like to check Martha's site. it's always full of gorgeous ideas. Take care,
Rosa
Sari sa…
Jo, nog känns det att hösten är på väg... Jag har så blandade känslor inför det... vemod, glädje, mysigt, friskt, färgglatt, kallt, regnigt, blåsigt, härligt.....
Vad gott att göra egen äppelmust!
Våra två äppelträd är fortfarande ganska små, så det blir inga mängder med äpplen...
Ha det bra! //Sari
Hej Camilla! Å va jag får mycket inspiration hos dig. Jag kollar med spänning varje dag om du har lagt upp något nytt. Själv är jag mitt uppe i ett husbygge och behöver all inspiration jag kan få. Ha en bra dag! Kram Clara
Ps. Grattis till den lilla i magen=)
Camilla sa…
Tack för underbar inspiration! Den här entrén var ljuvlig. Måste själv ta tag i min egen trapp/altan när sommarens krukor/uronor nu börjar bli riktigt tråkiga. Men det känns inte lika kul med det här på hösten som på våren - så mer sådana här fina bilder så kanske även inspirationen för vackra höstarrangemang infinner sej även för mej!!!
Anci sa…
Det är en härligt höstig bild !!

Kram
Anci

Populära inlägg