sova på vinden


Finns det hjärterum..♥

Såhär under sommaren flyr många av oss hemmet och beger oss till landet, sommartorpet...Vi vill ha en enklare vardag..en annan vardag än den vi befinner oss i resten av året. Visst tjusas vi av saltstänkta hav och vajande palmer..men lika ljuvligt är det att slappa i hammocken tillsammans med den där efterlängtade boken (som du aldrig annars hinner läsa), och mumsa solvarma jordgubbar. Iaf tycker jag det.

Varje sommar har vi storslagna planer om hur vi vill fixa till och bygga till så att vi lättare kan hänga mer på landet..för vi trivs här. Vi går ner i varv och älskar känslan att bara vara. Sen rinner planerna oftast ut i sanden...Men ovan bild sparar jag då den visar att det går att få in sängar lite här och var, trots trånga rum och lågt i tak. Gillar massor.

Hoppas ni har en skön semester..där klockan och uppkoppling spelar mindre roll.
kram cam

Kommentarer

Jättesnyggt, jag som älskar snedtak. Går att göra så mysigt.
Det är med planer som rinner ut i sanden känner då inte jag igen..... hihi. Jodå, de finns och kommer nog alltid att göra.

Vi trivs så bra hemma men till hösten/vintern brukar jag vilja komma bort till värmen då det annars känns så långt. Efter nyår vänder det tycker jag och blir lättare igen.

Kram Teres
Anonym sa…
Så kjempe koselig det var her:)
Nydelige farger og herlig sommer stemning:)
Klem Merete
Jätte fin bild! Vi håller oss hemma denna sommar iaf (familjen just utökats!)men trivs bra med det. Stranden finns nära och en massa fint att se på. Men kan se vitsen med att komma undan alla vardagssysslor som följer med hemmet. Utlandsresor lockar som mest den mörkare delen av året...!
Fortsätt njuta sommaren med familjen!
Kram Anna
Vitae stilo sa…
Önskar dig en härlig sommar, ni verkar ha det helt topp!

Om du har en stund över i hängmattan får du gärna titta in till mig och hoppas att du kan inspireras

www.vitaestilo.se

Kram
Helen
dreamhouse sa…
anna: åhhhh grattis till den nya lilla familjemedlemmen! Då förstår jag helt och fullt ut att ni har en härlig sommar hemma! Vi gjorde det desamma. Härligt att höra av dig och ska kika in till dig! Massa kram till dig!!!

dreamhouse sa…
teres: jo håller med helt och fullt! Det bästa av två världar är väl det optimala. kramkram

Populära inlägg