Blossa 2015 - Earl Grey


jamen jag vet, det är bara september.. men enligt tradition skriver jag alltid om Blossas årgångsglögg, så för åttonde året vill jag såklart hylla deras 15 års jubileum. Måste ju säga att jag älskar designen, blått är ju flott.

såhär beskriver de årets smak.

Blossa 15
Blossas årgångsglögg har blivit en populär jultradition och i år hämtar Blossa sin smakinspiration från England. Te av sorten Earl Grey med bergamott från London har blandats med tre noga utvalda viner, Blossas traditionella glöggkryddor, apelsin och pomerans. Blossa 15 har en framträdande doft av citrus, te och glöggkryddor. Smaken är söt och frisk med glöggtoner som dröjer sig kvar i munnen för att avslutas med en klar citrus- och tesmak. 
Pris: 99 kr Volym: 750 ml Alkoholhalt: 15% VOL 

Jag älskar ju julen, och tiden innan, ska såklart bli spännande att se om det faller sig i smaken.

Annars springer veckorna just nu, imorgon redan fredag. Ska bli mysig, en helg där min finafina vän Jouss kommer hit. Som jag lääängtat.

nattikram camxx

 

Kommentarer

Unknown sa…
Men så fin flaska! Hoppas innehållet är lika gott som flaskan är fin. Fast å andra sidan är ju glögg gott👍
Kram
dreamhouse sa…
jamen eller hur! brukar vara lite si och så med det tycker jag, men väldans fin iaf;)

Populära inlägg